I. Kanto g. dabartinį savo vardą gavo 1923 m. Iki tol ji buvo vadinama Totorių, Gr. Tatarenstrasse, Bolšaja Tatarskaja (iki Kęstučio g.), Malaja Žandarmskaja (iki Laisvės al.)[1]. Pirmosios Lietuvos Respublikos laikais joje veikė Susisiekimo ministerija, įsikūrusi buvusiuose Kauno gubernijos valdybos rūmuose (dabar I. Kanto g. 23), bei įvairios kitos jai pavaldžios institucijos. 1933 m. Geležinkelių valdyba skundėsi, kad jos darbuotojai dėl I. Kanto g. prastu grindiniu važiuojančio transporto kentė didelį triukšmą. Kauno miesto savivaldybė išbandė originalų sprendimą – 130 m ilgio atkarpą I. Kanto g. tarp Kęstučio g. ir Laisvės al. išgrindė 0,17×0,12×0,08 m dydžio impregnuotomis medinėmis kaladėlėmis (ant betoninio pagrindo)[2]. Tačiau palijus šis grindinys pasidarydavo ganėtinai slidus, todėl buvo rekomenduojama jį pabarstyti aštria akmens skalda, kad ši susmigtų į medieną ir sumažintų slydimą[3]. 1940 m. gegužę buvo parengtas dalies Kanto g. situacijos planas[4], pagal kurį norėta sureguliuoti gatvės struktūrą. 1940 m. pabaigoje Kanto g. dalis tarp Stalino pr. (taip okupacinis sovietų režimas buvo pervadinęs Laisvės al.) ir Kęstučio g. buvo padengta lygiu grindiniu (veikiausiai asfaltu). Tuo tarpu Kanto g. dalyje tarp Kęstučio ir Uosto Kranto g. (dabar Karaliaus Mindaugo pr.) tebebuvo duobėtas paprastų lauko akmenų grindinys, netvarkingi, laiptuoti šaligatviai[5]. Ši gatvės atkarpa buvo sutvarkyta (išasfaltuota) tik vokiečių okupacijos metais, 1941 m. vasarą ir rudenį[6].
Mindaugas Balkus
[1] Kauno miesto planai: XIX a.–XX a. I pusė. Sud. N. Ambraškienė, V. Girčytė. Kaunas, 2007, p. 36.
[2] 1938 m. sausio 7 d. Statybos skyriaus vedėjo rašto Kauno miesto burmistrui (nuorašas). KAA, f. 218, ap. 4, b. 53, l. 33.
[3] 1936 m. birželio 26 d. Vyriausiojo Statybos ir sauskelių inspektoriaus raštas Kauno miesto inžinieriui. KAA, f. 218, ap. 4, b. 53, l. 45.
[4] 1940 m. patvirtintas Kanto g. situacijos planas (mastelis 1:500). KAA, f. 218, ap. 4, b. 53, l. 2.
[5] Kanto g. tarp Kęstučio ir Uosto Kranto g. sutvarkyti aiškinamasis raštas (1941 m.). KAA, f. 218, ap. 4, b. 53, l. 1.
[6] 13000 m2 Strassenpflaster ausgebessert, Kauener Zeitung, 4 november 1941, s. 3.